• Egyesületünk ebben az évben is több szakmai programot szervez. Kérjük, ha lehetősége van, támogassa adója 1%-ával egyesületünk működését, köszönjük. Részletekért kattintson!
  • A fizioterápia a természetes gyógymódok összességét jelenti, a természet energiáit (kémiai, mechanikai, elektromos, mágneses) használja fel gyógyításra.
  • A magyarországi fürdők közül harmadikként a harkányi fürdőt szeretnénk bemutatni a honlapunkat olvasóknak.
  • Negyedikként a mezőkövesdi Zsóry Gyógy- és Strandfürdő jellegzetes „illatú” kénes termálvízét mutatjuk be.
  • Jobb gyógyulási és túlélési esélyei vannak a rendszeresen mozgó, egészséges testsúllyal élő prosztatarákos férfiaknak.
  • Illúzió vagy valóság? Varázsoljon 3D TENS útmutatót! Az izom- és idegingerlő berendezések felhasználóinak és a technológiai újdonságok iránt érdeklődőknek szeretnénk kedveskedni Kerekes Márton munkájával: a TENSEL névre hallgató alkalmazással.

Ha egész nap ülsz, rákos leszel?

Készült: 2012. március 05. hétfő

Az ülőmunkás életmód növeli, míg a testmozgással töltött idő csökkenti a rák kockázatát. Mindez egy új kutatásból derült ki - meggyőző bizonyítékkal szolgálva a vastagbél- és a mellrák esetében. 

sportolással csökken a rák kockázata sportolással csökken a rák kockázata

A kanadai egészségintézet kutatója, Christine Friedenreich szerint nem elég pusztán a minimális testmozgás – azaz heti 150 perc torna vagy edzés, ha valaki az ideje fennmaradó részét ülve, például a számítógép előtt dolgozva tölti.


A vastagbélrák esetében a rendszeres testmozgás akár 35 százalékkal is csökkentheti a kockázatot. (A kutatásból az is kiderült, hogy dózis-válasz összefüggés áll fenn, tehát minél több testmozgást végez valaki, annál nagyobb mértékben csökken a kockázat), és ugyanez igaz az emlőrák esetében is, a testmozgás itt akár 20-25 százalékkal csökkentheti a betegség kockázatát.

A kutatók szerint a testmozgás révén azon, a gyulladást kiváltó tényezőket szoríthatjuk vissza, melyek csökkenthetik a rák kockázatát.

Friedenreich és munkatársai összefüggést mutattak ki a testmozgás és a gyulladás markere, az úgynevezett C-reaktív fehérje (CRP) között, ami megmagyarázza, hogyan csökkenti a mozgás az emlőrák kockázatát.

A szakértők ugyanakkor hangsúlyozzák, nincs bizonyíték arra, hogy ténylegesen a markerek mennyiségének növekedése okozná a rákot illetve a rák kockázatának növekedését. Valószínűleg ennél sokkal összetettebb folyamatról van szó. Sokszor kell szünetet tartani

Az ülő életmódból eredő kockázat ellensúlyozására a szakértő rendszeres testmozgást javasol.

Az is segít azonban csökkenteni a gyulladást és a rák kockázatát, ha ülőmunka végzése vagy hosszan tartó ülés közben szüneteket iktatunk be - így tegyünk óránként rövid sétákat, ha a kollégánkkal valamit meg kell beszélnünk, ne mailt küldjünk, vagy a csevegő programot használjuk, hanem álljunk fel, és sétáljunk oda hozzá, használjunk könnyű súlyzókat telefonálás közben, stb...

Forrás: www.kiskegyed.hu