• Egyesületünk ebben az évben is több szakmai programot szervez. Kérjük, ha lehetősége van, támogassa adója 1%-ával egyesületünk működését, köszönjük. Részletekért kattintson!
  • A fizioterápia a természetes gyógymódok összességét jelenti, a természet energiáit (kémiai, mechanikai, elektromos, mágneses) használja fel gyógyításra.
  • A magyarországi fürdők közül harmadikként a harkányi fürdőt szeretnénk bemutatni a honlapunkat olvasóknak.
  • Negyedikként a mezőkövesdi Zsóry Gyógy- és Strandfürdő jellegzetes „illatú” kénes termálvízét mutatjuk be.
  • Jobb gyógyulási és túlélési esélyei vannak a rendszeresen mozgó, egészséges testsúllyal élő prosztatarákos férfiaknak.
  • Illúzió vagy valóság? Varázsoljon 3D TENS útmutatót! Az izom- és idegingerlő berendezések felhasználóinak és a technológiai újdonságok iránt érdeklődőknek szeretnénk kedveskedni Kerekes Márton munkájával: a TENSEL névre hallgató alkalmazással.

Mozogni márpedig muszáj!

Készült: 2013. március 11. hétfő

Na jó, nem kényszer, ahogy a tortaevés sem, de azért mindenképpen érdemes egy kis időt szánni a sportolásra. Aki szeretne egészségesen élni, annak ez alaptevékenység kellene, hogy legyen.

mozgás

Ennek számos oka van:

  • a mozgás erősíti a test izmait, formálja, alakítja azokat,
  • segít a testsúly csökkentésében, majd a kívánt testsúly megtartásában,
  • javítja az anyagcserét, segíti az emésztési folyamatokat,
  • erősíti az immunrendszert, javítja a test védekezőképességét,
  • erősíti a szívet, a tüdőt, a keringési rendszert,
  • karban tartja a csontokat, az ízületeket,
  • növeli az állóképességet, a test teherbíró képességét,
  • stresszoldó hatású, boldogsághormonokat, azaz endorfint termel,
  • segít kiegyensúlyozottabbnak, magabiztosabbnak, elégedettebbnek lenni,
  • erősíti a lelket és a jellemet.

És még lehetne sorolni, de talán ezek a legfontosabbak. Mindegyik egyenként is elég erős érv ahhoz, hogy a rendszeres sportolás mellett kampányoljon.

Sosem késő elkezdeni! Ha az iskolában fel voltál mentve tornából, és évek óta legfeljebb a busz után szaladtál (vagy már azután sem), akkor sincs késő! Kezdd el már ma a mozgást! Nem kell rögtön maratont futni, vagy világbajnok súlyokat emelgetni, de érdemes mielőbb belevágni a rendszeres sportolásba. Első lépésként keresd meg azt a mozgást, amit szívesen űznél, ami szimpatikus, és amiről azt gondolod, örömöd leled benne. Tempósan gyalogolni mindenki tud, a szoba közepén táncolni szuper, a szobabiciklit is le lehet porolni, de akár az is segíthet, ha mostantól nem lifttel jutsz fel a másodikra, hanem a lábaidat hívod segítségül. Nem kell semmi bonyolultra gondolni, hiszen az a lényeg, hogy a berozsdásodott izmokat mielőbb mozgásra bírd, kicsit beolajozd az ízületeidet, és rendszeresen eszedbe jusson, hogy foglalkozz a testeddel napi fél órát.

Mert nem csak a külső törődés kell a testnek krémek, sminkszerek formájában! Igenis szükség van a belső törődésre is, az izmok használatára - hiszen minden kence, és minden divatos ruha jobban mutat egy kisportolt, formás testen, mint egy löttyedten. Ha szeretsz magaddal foglalkozni, add meg a testednek ezt a törődést is, és mozdulj meg már ma! Meglátod, megéri!

Forrás: http://lifestyleguru.blog.hu/2012/02/13/mozogni_marpedig_muszaj