• Egyesületünk ebben az évben is több szakmai programot szervez. Kérjük, ha lehetősége van, támogassa adója 1%-ával egyesületünk működését, köszönjük. Részletekért kattintson!
  • A fizioterápia a természetes gyógymódok összességét jelenti, a természet energiáit (kémiai, mechanikai, elektromos, mágneses) használja fel gyógyításra.
  • A magyarországi fürdők közül harmadikként a harkányi fürdőt szeretnénk bemutatni a honlapunkat olvasóknak.
  • Negyedikként a mezőkövesdi Zsóry Gyógy- és Strandfürdő jellegzetes „illatú” kénes termálvízét mutatjuk be.
  • Jobb gyógyulási és túlélési esélyei vannak a rendszeresen mozgó, egészséges testsúllyal élő prosztatarákos férfiaknak.
  • Illúzió vagy valóság? Varázsoljon 3D TENS útmutatót! Az izom- és idegingerlő berendezések felhasználóinak és a technológiai újdonságok iránt érdeklődőknek szeretnénk kedveskedni Kerekes Márton munkájával: a TENSEL névre hallgató alkalmazással.

Hátgyógyítás alternatív módszerekkel 2. rész

Készült: 2013. július 06. szombat

Az amerikai tudós, dr. Sarno szerint a hátfájás leküzdésének első lépése, hogy a beteg nem dédelgeti többé a hátát, hanem felismeri az igazi problémát. A pozitív hozzáállásnak nagy jelentősége van, de egyes kísérletekben megtanították a betegeket az irányított gondolkodásra, az önhipnózisra és a meditációra annak érdekében, hogy a fájdalom ne váljon életük központi problémájává.

hátfájás elleni gyakorlatok hátfájás elleni gyakorlatok

Az egyén fájdalomismerete és hite rendkívül fontos részét képezi ennek a módszernek, amelynek segítségével csökkenteni lehet a fájdalmat, illetve meg lehet tanulni együtt élni vele. Az eredményesség persze nem pusztán egyetlen módszertől függ. A különböző módszerek kombinációja segíthet megerősíteni a hátat, ellazítani az izmokat és erősíteni a lelket.

Önmasszázs


Sok ember gyakran ösztönösen dörzsölgeti a halántékát, szemét, egyik kezével nyomkodja a másikat, vagy nagyot nyújtózkodik, akár a macska. Olyan is akad, aki állandóan az ujjait ropogtatja. E mozdulatokat nem tudatosan, hanem gépiesen, ösztöneire hallgatva végzi, mert érzi, hogy pihentetik, megnyugtatják, megkönnyebbülést hoznak. Valójában ilyenkor az ember a test fontos energiapontjait serkenti, és nem véletlen, hogy automatikusan az adott pontokhoz nyúl.

Az önmasszázs nemcsak ösztönösen, hanem tudatosan is végezhető. A technika könnyen elsajátítható, s ha valaki pontosan tudja, mely pontokat kell keresnie, a módszer hatásos segítséget nyújthat rossz közérzet vagy stressz ellen. Óriási gyönyörűség mindenkinek, ha talál valakit, aki hajlandó masszírozni a fejét vagy a hátát - nagyszerű, pihentető érzés.

De nem áll mindig rendelkezésre valamelyik aranykezű, masszírozó-virtuóz barát. Sőt annak érdekében, hogy teljesen élvezni tudjuk a masszázs minden örömét, tanácsos megismerkedni alaposabban saját testünkkel is. Azt azonban mindenkinek tudnia kell, hogy bár sokszor ösztönösen el is találja a megfelelő pontokat és mozdulatokat, azért az önmasszázs kidolgozott rendszer, külön tudomány, amelynek vannak saját, megtanulható szabályai. Számos technika áll rendelkezésre, s ezekből kell kiválasztani az adott helyzetben legmegfelelőbbet.

Hasmasszázs


A Távol-Keleten úgy vélik, hogy minden emberi lény ereje egyetlen pontban sűrűsödik össze, ez a pont pedig háromujjnyival a köldök alatt található. Ezt az energiapontot japánul harának, vagyis "önmagunk középpontjának" hívják.

Annak érdekében, hogy a hara jó állapotban legyen, végezd el a következő gyakorlatokat!

  • Egymásra helyezett tenyereiddel simogasd a hasad az óramutató járásával megegyező irányban!
  • Ezután következik a deréktáj megnyugtatása. Először tegyél magad előtt a levegőben mellúszó-mozdulatot, majd két karjodat engedd le a hátad mögé oly módon, hogy tenyeredet tedd hátul a derekadra, a vese környékére. Ujjaidat - a hüvelykujjadat is beleértve - zárd össze! Két kezed hátul érintkezzen, a lehető legközelebb a gerincoszlophoz. Ezután előrenéző ujjakkal lassan simítsd végig a derekadat a gerincoszloptól a has felé haladva!
  • Feszítsd meg a hasizmodat, kezed szorítsd ökölbe úgy, hogy öklöd a hüvelykujjadat is zárja magába. Öklöddel ütögesd a hasad enyhén, finoman, körben, az óramutató járásával megegyező irányban haladva. Legtöbben a kezükkel, tenyerükkel, ujjaikkal masszíroznak, pedig erre más testrész is alkalmas.
  • A comb oldalsó része például ököllel, alkarral vagy könyökkel is masszírozható. E gyakorlat célja az, hogy az ember leradírozza" magáról a túlságosan gömbölyded formákat, ugyanakkor az epehólyag meridiánjait is serkenti. Naponta tíz perc do-in gyakorlat elegendő ahhoz, hogy az energiarendszert és az energia áramlását szabályozza, rendben tartsa.

Forrás: www.astronet.hu