Készült: 2012. január 24. kedd
Különösen egészséges tojást reggelizni

Megdőlni látszik az a mítosz, hogy a tojás egészségtelen, "érfalgyilkos" koleszterinbomba, amelynek fogyasztásától minden egészségtudatos embernek tartózkodni kell.

Mennyi az a napi mennnyiség, amit fogyasszunk?


az egészséges tojás az egészséges tojás

A tojás végre lekerülhet a tiltólistáról (már ha, valakinél ott volt egyáltalán)

 

Több kutatás is igazolta a közelmúltban, hogy az étellel a szervezetbe kerülő koleszterin elenyésző része jut csak a véráramba, és a koleszterinszint szempontjából a telített zsírsavak és a transz-zsírok jelentik a legnagyobb veszélyt.

az egészséges tojás Az amerikai Harvard Egyetem Közegészségügyi Intézetének munkatársai a tojásfogyasztás és a szívbetegségek összefüggéseinek vizsgálatakor most azt is kimutatták, hogy nincs kapcsolat a tojásfogyasztás és a szívbetegségek kialakulása között. Kivételt csak a cukorbetegek képeztek, akiknél napi egy tojás elfogyasztása enyhén növelte a szívbetegség kockázatát.

A tanulmány cukorbetegek számára heti maximum 3 tojást javasol, egészséges embereknek pedig napi maximum 2 tojást. 

A tojás kiváló tápanyagforrás


Több szempontból is jó hír, hogy a tojás végre lekerülhet a tiltólistáról. Kiváló tápanyagforrás, egy átlagos méretű tojás összesen 7 gramm fehérjét és mindössze 75 kalóriát tartalmaz. Találhatók még benne jótékony hatású antioxidánsok (lutein és zeaxanhtin nevű karotinoidok), amelyek nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a látásélesség és a szem egészségének megőrzésében. Ugyancsak van benne D és B-12 vitamin is.

A tojás ráadásul pillanatok alatt és sokoldalúan elkészíthető, így aki gyors és kiadós ételre vágyik, készítsen például omlettet. Az omlett változatosan fűszerezhető, és igazán pikánssá tehető egy kis gombával, sajttal vagy sonkával. Az eredeti cikk itt olvasható: http://www.origo.hu/egeszseg/20120123-aki-gyors-es-egeszseges-etelre-vagyik-omlettet-keszit.html


Forrás: [origo] egészség